谷上森樱

人在英国上学
首先我是男的,其次性取向是男的,以及极有可能有阿斯伯格综合症倾向请注意
雷点是把我当女的,爆雷

可能还有别的精神疾病所以偶尔会胡言乱语,目前合理怀疑是其他特定的分离性障碍、现实解体障碍和精神分裂

undertale au,Non-Mainstream Tale(非主流传说)更新日志2022年1月20日,更新内容如下:

刚刚不是逼逼了好多关于海子那首诗的东西嘛,然后就脑了两个完全不一样的画面,不知道该选那个所以就都画了哈哈哈

p1好像因为电脑色差的原因导致上面的反光有点没画好,唉,真是的,懒得改了


第二天早上过来补充一下海子的中文原文和英文译文

面朝大海,春暖花开

Facing the Sea, with Spring Blossom

从明天起, 做一个幸福的人

Starting tomorrow, I will be a happy person

喂马, 劈柴, 周游世界

Feed a horse, split logs, travel the world

从明天起, 关心粮食和蔬菜

Starting tomorrow, I will care for crops and vegetables

我有一所房子, 面朝大海, 春暖花开

I have a house; it faces the sea, and flowers bloom in spring warmth

从明天起, 和每一个亲人通信

Starting tomorrow, I will contact every relative

告诉他们我的幸福

to tell them about my happiness

那幸福的闪电告诉我的

As that lightning bolt of happiness told me

我将告诉每一个人

I will tell each and every person

给每一条河每一座山取一个温暖的名字

Give every river and every mountain a warmhearted name

陌生人, 我也为你祝福

As for strangers, I wish you happiness too

愿你有一个灿烂的前程

I wish you a glittering future

愿你有情人终成眷属

I wish you a lover who becomes a spouse

愿你在尘世获得幸福

I wish that you obtain happiness in this world

我只愿面朝大海, 春暖花开

I wish only to face the sea, where flowers bloom in spring warmth


©谷上森樱 | Powered by LOFTER